Dersin Adı | Bilimsel Düşünme ve Toplum |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENS 207 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim ve bilimin toplumla ilişkisi üzerine eleştirel bir bakış açısı geliştirmesine yardımcı olmaktır. Dersin ilk bölümünde modern bilimin doğduğu dönem genişçe tartışılacaktır. İkinci bölümünde ise bilim tarihinin bir dizi yakın tarihli konusuna odaklanılacaktır. Bu ders, popular bilime ilgi gösteren öğrencilere yöneliktir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bilim ve onu ortaya çıkaran toplum arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin sunumu ve ilgili sorular; toplum biçimleri ve teknolojileri | |
2 | Toplum Tipleri ve Toplumların Tekonolojileri | Machionis, J. (2017) “Society and Technology” |
3 | Sapiens ve Bilişsel Devrim | Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, Part One: The Cognitive Revolution |
4 | Silahlar, Mikroplar ve Çelik I: Yali Sorunu | Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Prologue: “Yali’s Question”; Part I “From Eden to Cajamarca” |
5 | Silahlar, Mikroplar ve Çelik II: Tarım Devrimi | Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Part 2: “The Rise and The Spread of Food Production” |
6 | Medeniyetlerin Şafağı, Doğa Felsefesinin Doğuşu ve Aristocu Dünya Görüşü | Lecture Notes |
7 | Ptolemaios ve Yer Merkezli Model | Lecture Notes |
8 | Nicholaus Copernicus ve Güneş Merkezli Model | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 1, “Renaissance Men” pp. 21-32 |
9 | Tycho Brahe ve Gözlemleri & Johannes Kepler ve Gezegenlerin Hareketi | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 2, “The Last Mystics” |
10 | İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - I | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists” |
11 | İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - II | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists” |
12 | René Descartes, Christiaan Huygens, Robert Boyle ve Bilimin İlk Adımları | Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 4, “Renaissance Men” (Descartes: pp. 118-126; Boyle pp. |
13 | Robert Hooke ve Isaac Newton | Gribbin, J. (2002) Science: A History Chapter 5, “Newtonian Revolution” (Hooke: pp. 151-164; Newton pp. 172-188) |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi | Lecture Notes |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | - Machionis, J. (2017) “Society and Technology”, in Machionis, J. (2017) Sociology, 16th Edition, pp. 118-123, Pearson: Hoboken - Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, HarperCollins: New York - Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel. The Fates of Human Societies, W. W. Norton: New York - Gribbin, J. (2002), Science: A History 1543–2001, Penguin: London |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest